woensdag 22 september 2010

"Ik maak een rokende spiegel die alle dingen laat zien."


Copal wierook is er als goude, zwarte of witte hars waarvan de heilige rook berichten naar de geestelijke wereld draagt. Het is de spirit van deze geneeskrachtige plant die ons in staat stelt om het leven duidelijker te zien en inspireert met goddelijke inzichten.

Copal hars wierook komt uit de stevige Bursera boom in de regio's van Zuid-Mexico. De hars wordt gevormd wanneer de boom is ingesneden en er een dikke melkachtige vloeistof uitsijpelt. Het is donker van kleur, heel zwart, maar verandert van
kleur als het droogt. De Maya-Indianen zien copal als zeer heilig en gebruikten het al in ceremonies ver voor de Spaanse invasie. De Maya’s noemen copal pom.

Met name de hars die afkomstig is uit een boom die werd getroffen door de bliksem wordt gezien als heilig en worden "Thunderbeings." Genoemd; Hij die de mooiste geest bezit.
Volgens het Maya scheppingsverhaal, Popul Vah, wordt copal beschreven als een "kijk-instrument". Copal wordt gebruikt om verschillende ziekten te genezen, om zichzelf te beschermen tegen tovenarij, ziekte en ongeluk, om het lichaam te reinigen na contact met met name zieke personen en/of lichamen.

Copal hars geniet, zo wordt gezegd, onzichtbare energieën die verschijnen als stralen zonlicht gefilterd door een vroege ochtendnevel. Genezers kunnen het gebruiken als een diagnostisch instrument. Het helpt hen de diepere dimensies in het gebied van energie van een cliënt te zien. Door te turen door de rook kan de genezer ziekte en energetische blokkades op sporen.

De scherpe geur van copal is ideaal voor gebruik in zelfreinigingsrituelen, het reinigen van een ruimte, of zuiveren van rituele voorwerpen. De geur is vergelijkbaar met wierook, maar met een lichtere, citrus toon.

Copal is ideaal om je spirituele en religieuze ceremonies en rituelen te versterken en voor hulp bij genezing en gezondheid. Door de plantspirits van natuurlijke harsen toe te voegen in je ritueel of ceremonie creeër je bescherming, zuivering, en heiligheid in alles wat je doet.

Harsen worden al meer dan 4000 jaar in spirituele en religieuze rituelen gebruikt. Rituelen die teruggaan tot de tijd van Babylon, wanneer wierook brandde op het gouden altaar als een offer naar Bael, een van hun zonne goden. De meest bekende zijn de harsen mirre, wierook en copal, echter vele anderen bestaan.
Traditionele en spirituele gebruiken van gedroogde, natuurlijke en plantaardige harsen voor wierook werden gevonden in de vroege geschiedenis van de mens in Egypte, Babylon, Israël, en de oude Maya's. De spirit van de plant van elke afzonderlijke hars bevat verschillende eigenschappen en worden gebruikt voor verschillende doeleinden, zoals wierook bijvoorbeeld gebruikt word voor het verbeteren van meditatie en/of verdieping van een religieuze ervaring.



Bij gebruik in ceremonie gebruikt men de natuurlijke hars, welke minder verwerkt is dan etherische oliën. Dit bevat meer essentie van de plant en geest vast en bevat meer energie. Deze concentratie van het "bloed" van de plant is wat gemaakt word in krachtige reservoirs van natuurlijke energieën. Ze zijn anders dan etherische oliën en zijn bedoeld om gebruikt te worden op verschillende manieren. De meest voorkomende manier om harsen te gebruiken is om ze op een brandend
stuk houtskool te gebruiken, waardoor de geur van de rook van de ruimte op te vullen, het vrijgeven van zijn energie en essentie. Ze zijn ook een belangrijk ingrediënt bij het maken van ware en echte wierook wordt gecombineerd met etherische oliën en fijngemalen bossen, zoals sandelhout. Harsen kunnen worden gebruikt voor hun aromatische kwaliteiten alleen, als een steun voor holistische genezing, en natuurlijk in spirituele en religieuze rituelen. Het toevoegen van harsen aan je eigen rituelen en ceremonies zal niet alleen nieuwe dimensies toevoegen en de effecten van het ritueel positief beïnvloeden, maar brengt tevens hogere kwaliteiten en trillingen aan het evenement.

zaterdag 18 september 2010

Ontroerend gedicht: Mijn hart


In onze praktijk worden we regelmatig verrast door de uitvoering van de creatieve opdrachten van onze cliënten. Zo werden we gisterenavond ontroerd door dit schitterende gedicht. We zijn zeer dankbaar dat we dit mogen delen.

Mijn Hart


Mijn hart
De moordkuil die je bent
Word open en verliefd

Verward door
Hoe je mij nu kent
Je hebt genoeg gegriefd

De kracht
Van al het goede zijn
Het centrum van mijn leven

De macht
Om te ontdoen van pijn
Te geven en beleven

Jij klopt
En ik geloof in jou
Wij kunnen het wel samen

Het stopt hier
Kom! Dan gaan we gauw
Ons plannetje beramen

Om licht en sterk
De toekomst in
En alles aan te gaan

De plicht roept
Om een nieuw begin
Dat gaan we samen aan

Verlies
Dat hoort er niet meer bij
Van nu af gaan we winnen

Ik kies voor jou
Kies jij voor mij?
Dan kunnen we beginnen!


JW

vrijdag 17 september 2010

De ADHD Hype


Niet alleen jongetjes, maar ook steeds meer meisjes en volwassenen krijgen te horen dat ze ADHD hebben. De Gezondheidsraad maakte zich er tien jaar geleden al zorgen over en intussen is het aantal diagnoses alleen maar gestegen. Het gebruik van medicatie is de afgelopen vijf jaar zelfs verdubbeld. Ouders die vraagtekens zetten bij het slikken van pillen, voelen zich door de school van hun kind onder druk gezet. ‘Je voelt je op zeker moment gedwongen door school die zegt: als ze die medicatie niet gebruikt, zal ze naar het speciaal onderwijs moeten’, aldus een vader in de ZEMBLA-aflevering ‘De ADHD-hype’, aanstaande zaterdag 18 september om 22.30 uur bij de VARA op Nederland 2.

De Groningse psychologe L. Batstra is kritisch over de toename van ADHD. Zij nam een half jaar geleden ontslag bij de Groningse instelling waar kinderen worden getest op ADHD. Ze kreeg gewetensbezwaren, omdat naar haar mening veel te veel ouders de diagnose van hun kind kregen aangepraat. Batstra: ‘Zo kan het gebeuren dat ouders volstrekt normaal gedrag gaan zien als een stoornis.’

ZEMBLA volgt het spreekuur van de Rotterdamse kinderarts en ADHD-deskundige dr. R. Rodrigues Pereira. Mannen, vrouwen, kinderen, hele families tegelijk komen bij hem op bezoek. De dokter zweert bij medicatie. Pereira: ‘Die pillen hebben ze niet gemaakt om mensen te vergiftigen, die zijn nu juist voor de gevallen die een pil nodig hebben en die ontzettend blij zijn dat die pil bestaat.’

Ook de oudervereniging Balans, die de belangen behartigt van ouders met kinderen met stoornissen als ADHD, wordt vaak verweten te veel op de hand van de farmaceuten te zijn. Om die reden heeft de vereniging de sponsoring door de farmaceutische industrie stopgezet. Mevrouw A. Paternotte zegt namens de vereniging dat ze dat besluit weer ter discussie wil stellen: ‘Wij kunnen dat geld goed gebruiken.’

De farmaceutische industrie voert een krachtige lobby om de stoornis onder de aandacht te brengen. Die lobby is succesvol geweest: de nieuwe, duurdere merkgeneesmiddelen hebben flink terrein veroverd.
De Amerikaanse psychiater dr. A. Frances zegt daarover: ‘Ik denk dat veel mensen vanwege ADHD medicatie krijgen, terwijl ze die helemaal niet nodig hebben. Dat wordt allemaal gepusht door de farmaceutische industrie.
Ik verwacht dat die aantallen zullen dalen, zodra de patenten van die medicijnen af zijn en er minder op te verdienen valt.’
Deze Amerikaanse arts was enige jaren terug voorzitter van de commissie die het internationale diagnosehandboek voor psychiaters herschreef, wat resulteerde in de DSM-IV. De commissie verruimde daarin de criteria voor ADHD. Voor het eerst werd ook een groep met ADD benoemd; kinderen en volwassenen met concentratiestoornissen, zonder hyperactiviteit.
Daarmee kwam een grotere groep in aanmerking voor de stoornis, hetgeen dr. Frances nu betreurt. ‘De diagnosecriteria voor ADHD zijn veel te ruim gesteld. Dat heeft ervoor gezorgd dat het aantal diagnoses is verdubbeld. Daar ben ik verantwoordelijk voor’, zegt hij in ZEMBLA. ‘We hadden berekend dat het aantal diagnoses met vijftien procent zou toenemen, maar ze namen met de helft toe’, aldus Frances.


Samenstelling en regie: Hetty Nietsch.
Research: Simone Tangelder.
Eindredactie: Kees Driehuis.


ZEMBLA: ‘De ADHD-hype’, zaterdag 18 september 2010 om 22.30 uur bij de VARA op Nederland 2.

Bron: zembla.vara.nl

dinsdag 14 september 2010

Munay Ki - De weg van de sjamaan


Munay betekent 'Liefdeskracht'

Ki betekent 'Kracht/Energie'

Munay Ki
betekent 'Ik hou van je' of 'Ik hou van je vanuit het allerdiepste van mijn hart' of

Wees zoals je bent


De Munay-Ki zijn de negen grote riten van inleiding naar de weg van de sjamaan. De Munay Ki zijn de negen poorten die ons genezen en transformeren van onze menselijke energie naar het gebied van de homo luminus. De profetieën van het oude Amerika spreken over een nieuwe mens die op de planeet – één die in het leven vrij is van angst en woont in zijn of haar transcendente aard. De Munay-Ki zijn de codes voor de nieuwe mens. Ze worden geleverd in de vorm van energetische transmissies. De negende rite, de "rite van de schepper" werd voor de eerste keer verstrekt in de zomer van 2006 op de heilige bergen in de Andes. De negen initiaties van de Munay-Ki waren tot voor kort alleen beschikbaar aan de hoge wijsheidhouders van de Amerika's. Het lichtend energieveld rondom ons informeert ons fysieke lichaam als een blauwdruk van het leven. Van onze fysieke en psychische problemen komen voort uit ‘imprints’ in ons licht-lichaam. Door inzicht in de aard van ons lichtend energieveld, we eigenlijk onszelf en elkaar kunnen genezen. Zodra het licht-lichaam is gewist kan fysieke en emotionele genezing beginnen. Veel van onze ziekten, psychische stoornissen, verslaving en mislukte relaties kunnen worden herleid tot foute imprints in ons licht-lichaam. De Munay Ki laat ons zien hoe te genezen en te herstellen van deze destructieve ‘imprints’ en weer meester te worden over onze fysieke, mentale en spirituele welzijn.

Voor jou persoonlijk kunnen de Munay Ki inwijdingen een middel zijn om in je leven dat tot werkelijkheid te brengen waar je nu zelfs nog amper over durft te dromen.

Elke inwijding van de Munay Ki is een persoonlijke stap naar hoger bewustzijn en tegelijkertijd een fase in het versnelde evolutieproces van de mensheid op weg naar een harmonieuze samenleving.

De munay ki zal dus je lichtend energieveld reinigen en het ontdoen van de psychische slib dat door trauma’s in het verleden in je aura is achtergebleven. Zodra je de 9 riten ontvangt, zullen de chakra’s helder worden en je ontwikkelt wat de Laika noemen een regenbooglichaam. Dit gebeurd wanneer de chakra’s beginnen te stralen met hun oorspronkelijke gloed. Elk chakra heeft zijn eigen kleur en samen geven ze de kleuren af als van de regenboog.


Waarom is de Munay Ki belangrijk voor je?

Het activeert je lichtend energieveld en zijn kracht om te manifesteren en te creeren. Het transformeert je leven.

Het verhoogt de frequentie van het DNA, wat invloed heeft op de kwaliteit van je leven, je lichaam en de manier waarop je sterft.

Het geeft een zekere verankering in de realisatie over je verlichte natuur.

Voor meer info kijk op http://andere-ogen.eu/Andere_Ogen/Munay_Ki.html

woensdag 8 september 2010

Magnetiseren... wat is het?


Alles wat leeft, heeft een energieveld (aura) om zich heen. Magnetiseren is het op een liefdevolle wijze geven van energie (door middel van je handen een polariteitsenergie overbrengen op een persoon waarbij deze energie verstoord is) waarbij het opruimen van blokkades het belangrijkste is. Alles wat leeft, heeft een energieveld (aura) om zich heen. Blokkades zijn problemen die zich bij een mens kunnen voordoen en waar men op dat moment geen raad mee weet. Als een blokkade langer aanhoudt, dan zet zich dat op een gegeven moment vast in het lichtende energieveld: de aura, met als gevolg dat men ziek wordt.


Wanneer magnetiseren?
• Als je moe en futloos bent
• Als je mentaal en emotioneel op instorten staat (Burn-out)
• Als je je opgejaagd voelt
• Als je geconfronteerd wordt met ADHD/ADD
• Als je geen innerlijke rust hebt
• Als je allerlei (vage) lichamelijke klachten hebt

Dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Wat doet het met je
• Het bevordert het algehele welzijn
• Het bevordert het natuurlijke zelfgenezend vermogen
• Het versterkt het auto-immuunsysteem
• Het stimuleert de stofwisseling.
• Het verruimt je kennis en bewustzijn
• Het geeft een flinke energieboost
• Het stimuleert de ontwikkeling van je creatieve talenten en vaardigheden
• Het zorgt voor een juiste en rustigere ademhaling (mede door toepassing van ademhalingstechnieken)
• Het zorgt voor balans tussen lichaam en geest
• Het laat je weer stralen!

Wat ervaar je tijdens een behandeling?
De ervaringen zijn zeer uiteenlopend.Het is bijvoorbeeld mogelijk dat mensen die emotioneel overstuur zijn zich kunnen ontspannen, afstand van hun problemen kunnen nemen en zich kunnen bevrijden. Anderen kunnen in een zeer diepe bewuste slaap geraken. Iemand kan het heel warm krijgen, terwijl een ander misschien rilt. Soms voelt iemand zich heerlijk of helemaal gelukzalig. Ook komt het voor dat men beelden doorkrijgt van bijvoorbeeld krachtdieren, voorwerpen en personen. Over het algemeen kan je zeggen dat het met name een zeer aangename ervaring is. Je moet niet ineens blijvende resultaten verwachten na één behandeling. Er zijn meerdere behandelingen nodig om een permanent resultaat te bereiken. Vergeet niet dat klachten ook niet van de ene op de andere dag zijn ontstaan. Er gaan soms jaren overheen voordat ze tot uiting komen.


Healing met Chumpi Stones
Bij Andere Ogen werken we ook met Chumpi Stones. Deze stenen zijn dragers van heilige energie en verbonden met de Apus (berggeesten) van Peru. Ze worden sinds eeuwen gebruikt in sjamanistische rituelen door de Q'eros. Ze versterken de banden van kracht en andere "lineage" inwijdingen.

Elke chumpi of k'uya is circa. 2 "2 1/2" en is prachtig gesneden met natuurlijke en oude symbolen waaronder bliksem, jaguar, slang, condor, coca bladeren, lama's, zon, maan en het Inka kruis. De bulten van elke chumpi steen vertegenwoordigt de APU's of heilige bergen in de heilige vallei. De 3 ringen rond elke APU vertegenwoordigen de 3 werelden van het bestaan: Boven-, midden- en onderwereld.

De bergen zijn Apu Kuntur, Apu Machupicchu, Apu Sacsayhuaman, Apu Salkantay, Apu Pachatusuan, Apu Pumahuanca en Apu Senccapicol.


Hier werken we met zeven chakra's. Er wordt een Chumpi stone op elk van de chakra’s die aandacht nodig heeft gelegd. De eerste steen heeft een punt, en de tweede twee punten en zo verder. De stenen gaan dan zelf aan de slag met het reinigen van de zware energieën/blokkades, opent de chakra en herstelt de energiestroom van het lichaam. Ook geven we met de Chumpi stones de banden van kracht, die u beschermen tegen zware energieën.


Duur van een sessie varieert, maar is meestal een uur.
De energetische behandelingen vinden plaats in een originele tipi.

donderdag 2 september 2010

Heilig hout: Palo Santo


Palo Santo Boom
De Palo Santo boom (Bursera graveolens) is een belangrijke aromatische krachtige boom die men gebruikt voor energieke, geestelijke en lichamelijke genezing. Palo Santo heeft een plezierige en rustgevende geur die niet te vergelijken is met welke andere geur dan ook. Deze geur heeft het vermogen de stemming van mensen met een depressie te verbeteren en is nuttig in meditatie, energieke- en spirituele praktijken. Een klein beetje hout verbranden geeft een vredige, warme atmosfeer en brengt je een prettige relaxte stemming. Je kunt een klein stuk hout als amulet bij je dragen en je kunt het branden om je huis te ontdoen van ongewenste invloeden of het als wierook gebruiken.

Palo Santo en rituelen
Het gebruik van Palo Santo is heel divers. Zo zal je in het sjamanisme het product tegen komen in specifieke rituelen. Indien je voor je eigen rituelen Palo Santo wilt gebruiken dan volgen onderstaand een aantal suggesties die beschikbaar zijn gesteld voor de gebruiker.

Woonkamer reiniging
Om een fijne ontspannen woonkamer te creëren ga je het volgende doen. Je steekt Palo Santo aan, laat het gloeien en samen met de abaloneschelp ga je naar iedere hoek van de kamer en spreek je de intentie uit om een energetische stroming te creëren. Door dit dagelijks te doen zal je kamer warmte en rust krijgen, en een veilige thuisbasis vormen voor iedereen. Voor de jaarwisseling kun je met Palo Santo het hele huis op bovenstaande manier reinigen.

Persoonlijke en familie intentie ondersteunen met Palo Santo.
Indien je de beschikking hebt over een altaar dan kun je het bij dit altaar uitvoeren. Heb je geen altaar, zoek dan een rustige plek in huis waar je graag bent. Je gaat eerst in jezelf de intentie vormen waarin je de waarde bepaalt voor de ander en jezelf (deze positieve intentie kan ook een vraag van genezing en ondersteuning zijn). Steek het Heilig Hout aan en laat het uitgaan en laat de rook opstijgen en visualiseer dat je jouw intentie meestuurt met de opgaande rook. Leg de Palo Santo in de schelp en laat hem uitgaan, geniet even na van je mooie moment en sluit af met je eigen manier (buiging /bid-positie/knielen).

Heilig Hout en je schaduw
Deze toepassing is om via een geleide meditatie je schaduw kant te ontmoeten. In de ruimte maak je met het heilig hout de intentie van veiligheid en openheid. Je gaat comfortabel zitten en vertrouwt erop dat het oké is om je schaduwkant te ontmoeten. Verdere uitleg van dit ritueel volgt op een later moment.

Heilig Hout en je toekomstige zelf
Deze geleide meditatie zal je meenemen naar de mystiek van al opgeslagen kennis in jezelf, hiervoor geldt dezelfde voorbereiding als bij het schaduw-werk. Zorg dat je na de sessie alle informatie die je ontvangt opschrijft om later na te kunnen lezen. Ook deze uitleg wordt in de toekomst verder uitgebreid.

bron: heilig hout

vrijdag 20 augustus 2010

Daykeepers, Wisdomkeepers, Earthkeepers

Chacana, het Medicijnwiel of Incakruis


Chacana betekent letterlijk:

1. Trap of ladder
2. Andes- of Incakruis dat een reflectie geeft van 3 werelden.


Het trapvormig kruis is gemaakt in de vorm van een kruis met gelijke armen die verwijzen naar kardinale punten van de windrichtingen (het kompas) en een vierkant dat verwijst naar de twee andere bestaansniveaus.


De drie bestaansniveaus zijn:

Hanaq Pacha - de bovenwereld waar de superieure goden verblijven,
de lucht, hemel

Kay Pacha - de midden - / fysieke - / materiële wereld waar wij verblijven,
huidig tijdperk

Ucu / Urin Pacha - de onderwereld waar de geesten van de dood, de voorouders en andere entiteiten hecht contact met de aarde onderhouden, innerlijke wereld, plaats waar intuïtie en dromen komen.

Het gat in het midden van het kruis is de as waardoor de sjamaan het kosmische verplaatst naar de andere niveaus.


Inca’s gebruikte de verhoudingen van dit kruis in bouwwerken, sieraden en als medicijnwiel.


Voor de inheemse volkeren zijn wij allemaal een vonk (een Spirit) van de Grote Spirit, net als de dieren, planten en stenen. Ons fysieke lichaam is het vervoermiddel van onze Spirit, om zo ervaringen op te doen waar lessen uit geleerd kunnen worden, om steeds wijzer te worden en het Medicijnwiel helpt hierbij.


Medicine way
Deze levenswijze wordt door bijv. de Indianen de "Medicine way" genoemd. De cirkel kent diverse wegen, de weg die je volgt door je Spirit te volgen wordt de "Red way" genoemd of de "Beauty way". Dit is niet de makkelijkste weg, en daarom zullen veel mensen kiezen voor de zogenaamde sluiproutes, de Indianen noemen dit het pad van het vlees, omdat daar alleen de tastbare dingen belangrijk zijn.
Voor de sjamaan heeft het woord medicijn een heel andere betekenis dan die van de westerse wereld. Het betekent een krachtige energie waar je onbeperkt gebruik van kunt maken, het betekent ook hogere kennis en wijsheid. Dus het Medicijnwiel kun je omschrijven als de cirkel van kennis die kracht geeft en alles omvattend is.


De kringloop van het leven
Het medicijnwiel symboliseert de kringloop van het leven en de schepping. De 36 stenen hebben hun eigen plek en betekenis in het wiel. Het medicijnwiel zoals we het hier weergegeven, is grotendeels gebaseerd op de beschrijving van Kenneth Meadows ('Flying Horse'). Maar andere volkeren hebben afwijkende medicijnwielen.


Ritueel
Het leggen van een medicijnwiel is een ritueel wat van die plaats een 'krachtplek' maakt. De cirkel is heilig en mag alleen via de paden van de vier windstreken worden betreden.


Hoe leg je een medicijnwiel
In het midden ligt de 'Creator'. Daaromheen liggen 7 stenen, je begint altijd in het oosten en gaat met de klok mee. De 1e steen is moeder Aarde, dan vader Zon, grootmoeder Maan, en de vier elementen: aarde (Schilpad-clan), water (Kikker-clan), vuur (Havik-clan) en lucht (Vlinder-clan).
In de buitenste cirkel liggen 4 stenen die de specifieke natuurkrachten van de 4 windrichtingen vertegenwoordigen en de 12 stenen voor ieder dierenriemteken.
De stenen van de 4 windrichtingen verbinden de buitenste met de binnenste cirkel. Ieder van de 12 totemdierstenen op de buitenste cirkel vertegenwoordigt een specifieke kwaliteit van het leven.


Geen begin en geen eind
De westerse denkwijze dat elk begin een einde heeft bestaat voor de Indianen niet, voor hen is het leven en alles daar omheen een proces van doorlopende veranderingen. Het aardse leven wordt gesymboliseerd door de cirkel die begint in het oosten van het medicijnwiel. Hier krijgt de Spirit een fysiek lichaam, de geboorte van een kind. Het oosten heeft een gele kleur, de kleur van de opkomende zon en van verlichting. Het kind groeit op en komt als puber terecht in het zuiden. De kleur van het zuiden is rood, de kleur van levensenergie en bloed. De weg gaat verder naar het westen tot in de volwassenheid. Hier is de kleur zwart, de kleur van de vormeloosheid waaruit alle vorm voortkomt.
Vervolgens komen we in het noorden waar men de ouderdom tegemoet gaat, de kleur is hier wit, de kleur van het licht. Van hieruit gaan we weer in het oosten waar het lichaam weer teruggegeven word aan de aarde. De cirkel begint opnieuw.

maandag 16 augustus 2010

Healing met Chumpi Stones


Bij Andere Ogen werken we ook met Chumpi Stones. Deze stenen zijn dragers van heilige energie en verbonden met de Apus (berggeesten) van Peru. Ze worden sinds eeuwen gebruikt in sjamanistische rituelen door de Q'eros. Ze versterken de banden van kracht en andere "lineage" inwijdingen.
Elke chumpi of k'uya is circa. 2 "2 1/2" en is prachtig gesneden met natuurlijke en oude symbolen waaronder bliksem, jaguar, slang, condor, coca bladeren, lama's, zon, maan en het Inka kruis. De bulten van elke chumpi steen vertegenwoordigt de APU's of heilige bergen in de heilige vallei. De 3 ringen rond elke APU vertegenwoordigen de 3 werelden van het bestaan: Boven-, midden- en onderwereld.
De bergen zijn Apu Kuntur, Apu Machupicchu, Apu Sacsayhuaman, Apu Salkantay, Apu Pachatusuan, Apu Pumahuanca en Apu Senccapicol.


Healing met Chumpi Stones
Hier werken we met de zeven chakra's. Er wordt een Chumpi stone op elk van de chakra’s die aandacht nodig heeft gelegd. De eerste steen heeft een punt, en de tweede twee punten en zo verder. De stenen gaan dan zelf aan de slag met het reinigen van de zware energieën/blokkades, opent de chakra en herstelt de energiestroom van het lichaam. Ook geven we met de Chumpi stones de banden van kracht, die u beschermen tegen zware energieën.

vrijdag 6 augustus 2010

A birth of a new humanity; Questions and answers


The following is my response to the questions from the May 26th, 2010 broadcast THE BIRTH OF A NEW HUMANITY.

While I can't possibly answer all of the questions that were submitted I will do my best. I have compiled those that seemed the most important and those that were on-topic.

Here goes - I hope that what follows helps you to understand the nature of this amazing transformation in human consciousness that is emerging as we speak. It may look terrible in the outer world and even hopeless, but in the inner world of human consciousness, a global birthday party is being planned. YOU are about to become a baby on a new level of Life.

What dimension will we be in when we make this transition?


This is a very complicated question - because we don't know exactly how Mother Earth is going to unfold this drama. She is always considering all life on this planet, including the humans, and because of this, there are many things that could happen. But I can talk about some of those possibilities.

Most people see us now in the 3rd dimension, but others see and know that we are already in the 4th dimension and about to enter the 5th dimension.

What I have discovered in my life is that Mother Earth transitioned into the 4th dimension in the year 1999, but used the potential of this new dimension to recreate what appears to be the old 3rd dimension. Why? Simply to buy us time because she loves us. Most of the world was not ready for this kind of consciousness transformation, and living these few extra years in a familiar consciousness allows us to transition easier. Think about it. Would you have listened to this broadcast eleven years ago?

Look at the new Super Psychic Children around the world. The reason they can do the incredible things they are doing is because they can access the 4th dimension that surrounds us all. So can we, but most of us don't know it.

Nevertheless, when Mother Earth sends us consciously into the 4th dimension, it will be a huge surprise for everyone who is unaware. That transition usually takes place either directly before or during the physical pole shift. It rarely happens shortly after a shift.

You said that the Great Pyramid in Egypt was built from the top down and that it only took about two hours. How could anyone carbon date this accurately?

Perhaps I was not clear. The entire system of pyramids, temples, churches, monasteries, etc., (but of course the natural aspects such as lakes and volcanoes were already there) were built and constructed on the 4th dimension first. This is actually how almost everything arrives on Earth.

Further, you need to know that time is different on each dimensional level. Time in the 3rd dimension is what we experience; but a short amount of 3rd dimensional time is a very long time in the 4th dimension. A few hours here is more like a hundred years in the 4th dimension. I not sure exactly how long it is, but it is something like that in my experience.

So what I meant to say is that the Great Pyramid, the first building of this amazing system, was built on the 4th dimension first and then transposed to the 3rd dimension, but not in the way all of the rest of the approximately 83,000 structures were built; which were by normal means but guided by higher consciousness. Further, the Great Pyramid's construction process does not relate to anything that modern science would consider to be normal, or even plausible. In other words, science could not explain this particular building because it was human consciousness on a 4th dimensional level that directed its construction.

How does Lemuria play a role in all of this?



Lemuria is not directly related to what was happening on Atlantis since Lemuria no longer existed at that time. Actually, there were, and still are some islands that are remnants of Lemuria - such as Kauai in Hawaii, and Easter Island which we discussed in the broadcast, and many others - but the continent itself was gone when all of this happened. However, most of the people on Atlantis were from Lemuria. Lemuria sank about 65,000 years ago, long before this Atlantean event, which happened less than 13,000 years ago

What happens to the old grid that we are now on? Do some stay on this grid and others go on to the new grid?


There is great speculation about this among the indigenous people as well as the spiritual leaders of the world. All I can give you is what I understand.

The majority of the Native Americans believe that most of the people on Earth, when this happens, will die and then leave the Earth and travel back to the stars where they came from. From there the transformation will be easier for them.

Then the remaining people, who the Native Americans call the people of "One Heart", will become one people, all breathing in unison. They literally will become one living being, though living all over the body of the Earth. From there, we will begin to transform into a new humanity.

From a Melchizedek Consciousness point of view, there is much more occurring on a Universal level than what most people on Earth are aware of. The Maya prophesize about the cycles of time, but these cycles are all based upon the solar system and our galaxy. We know that when the Precession of the Equinox comes to an end, a much bigger cosmic cycle will be ending at precisely the same time - and this cycle is going to change everything - including the entire world's prophesies about what is approaching us.

This is a subject that will have to wait until another time. But in a nutshell, the old grid and the entire planet, and all the rest of the 3rd dimensional universe is about to be returned into the void. This is not a "bad" event. Humanity is about to evolve into a form of consciousness that is beyond our imagination and begin anew in a way that is completely beyond human words. It is a gift from the Source.

Will we remember the higher consciousness that existed at the time of Atlantis within the high priests of the time? Will we then connect to Mother Earth from this place?


Remembering higher consciousness and connecting to Mother Earth are interconnected. From this point of awareness, the beginning of the human consciousness journey will take its' first step into the possibilities of Life.

In the fourth dimension will we keep our memory and will our children stay with us?


Memory is the key to higher consciousness. When a being becomes immortal, it is NOT that they live in their present body forever - confined in a bodily prison. We will always eventually outgrow any physical form we take and need and want to move on. What it means is the memories of all past lives are remembered and there is no longer a break in the memory stream. That is being immortal. All of us that become the One Living Being here on Earth after the transition will definitely become immortal beings.

We reincarnate after each lifetime simply because we don't know how to die consciously. This was caused by the Atlantian "problem". Now we die here on Earth and then move on to the 4th dimension. Once there, we lose our memories of being human. We live our life there and then die in the 4th dimension and are reborn back into the 3rd dimension, and we lose our memories of our 4th dimensional lifetime and so on. We keep making this cycle over and over again until we learn to die consciously. Once we do that, we never "die" again, meaning our memories remain intact.

Will our children stay with us? That is up to each person. Yes, they are our children, but they do not belong to us. They belong to themselves and the universe, and it is their choice.

We very often do travel throughout the universe in groups. This is sometimes called a "soul group". These groups average about 32 people, I have found. One lifetime you are the mother or father and they are your son or daughter. The next lifetime they are the parents and you are their children. It can become more complicated than this, but you get the idea. But everyone is free to start a new cycle if they choose.

Are there those that are so-called "forerunners" in this process and can they assist others or is everyone in the same space and assured of going with the New Grid of Mother Earth?


There are most definitely forerunners of this new consciousness. A few came in very early. I was one of them and my body was born in January of 1941 although I walked in to this body on April 10, 1972. The wave of children began in January of 1972. The first Super Psychic Child was discovered scientifically in China in 1974. He could see with his ears better than you can see with your eyes. Now it is almost 100% of all children being born on Earth are not from Earth, and are becoming human for the first time. They bring with them memories and knowledge of advanced consciousness, which helps all of us to reach into higher states of being. These first children, who are now adults, can and will help the rest of humanity as the events unfold.

If you are one of those beings and you know it, just wait. Your time will come when you are needed and appreciated for who you are. Thank you for coming to this little planet in the middle of nowhere.

How do we change consciousness? Do we remain in the form we have now? How does this shift change us, our lives, and the world?



The transformation from 3rd dimensional human consciousness to 4th dimensional human consciousness is described in detail in my second book, The Ancient Secret of the Flower of Life, Volume II.

But quickly, you will be lead through a truly amazing series of consciousness movements and experiences. The pathway is already recorded in your DNA. You do not have to learn anything for it is completely a remembering process. Once you have fully entered the 4th dimension, the biggest problem is the fact, which almost everyone on Earth now does not understand, that YOU are literally creating everything in your world. Yes, you are the Creator. Unfortunately I cannot explain this in detail within this format as it is too complicated.

In this new world you are a baby, and as long as you stay in love and see beauty all around you everything is fine, for that is what you will create. But if you go into fear, then whatever you fear will manifest - and it will devour you and send you back to the 3rd dimensional world that you just left. From there you will be sent to another part of the universe to finish your growth process. There is no heaven or hell. There is only what you create.

It is so important to be fearless, and to know that you are the Son or Daughter of the Source of Creation. When you know that, the consciousness transformation is not only easy, but extremely pleasurable. Trust and believe in yourself, and you will see the truth of who you really are.

How can we help ourselves in our daily lives? Shall we leave our modern lives? Should we meditate? Is there something very specific to do?


For myself, I live in two worlds. The first is the everyday world that we all know and I live as though that world will always exist. I pay my bills and I love and take care of my family and help the world in every way I can. I plan for the future as though life on Earth will go on forever. In ancient times it was expressed by the phrase, "Carry water and chop wood."

But at the same time, I know what is coming, and I prepare inwardly. There is little you can do in the outer world that will be of any real significance during this change. To dig a hole in the ground and store food and water is not a bad thing to do, but realize that it is not really going to help the moment that you go inter-dimensional.

Meditation is the most important activity that you can be engaged in. Meditation is not just staring into darkness, but much, much more.

Becoming a Self-realized being is the goal, and loving and helping people to remember themselves and being of service to the world is the only outer purpose that creates character. This will assist you as you enter higher consciousness.

Live in your heart, not your mind. Connect your love coming from your heart with the heart of the Earth. THIS IS THE KEY. The Maya believe you must also connect your heart to the heart of the Sun.

When you are connected in this way, you create a vibration within you that is recognized by Mother Earth and by doing this you will have won the game of Life. As this dimensional change takes place, or when the pole shift occurs, you have nothing to do. Mother Earth knows you and will protect you under all circumstances for she knows and makes sure that you will be one of the survivors who will be part of the One Heart Beings that will begin the journey beyond the stars. Truly the Birth of a New Humanity is as simple and natural as it was when you were born into this world.

This is a time to be joyful and celebrate. When people worry about conspiracies and are in fear or hopelessness, hug them and let them feel your vibration. Your vibration of love combined with the love from Mother Earth is what heals the darkness of the soul.

What were the dates of the ceremony on Moorea and Sedona?


The Moorea ceremony was held in January, 2008, and the final Sedona, Arizona ceremony was held in February, 2008. Both dates were lunar eclipses of the sun.

What about the Agartheans and the hollow earth? Will they help us?


The inner earth is more alive than most know. In fact in the last two years, 2009 and 2010, even science is changing its mind about this possibility. All I can say now is that our understanding of the Agartheans is extremely limited, and yes, I believe that they will help more than any other race of beings - other than possibly the Sirians who are the ones who fathered our human race. The first ones I mentioned are what is called an " I.T." (Inner-Terrestrial) and the later is an E.T. (Extra-Terrestrial) coming from the star Sirius (Sirius B, third planet out).

The next presentation I am planning on giving to you (God willing) may be entirely around these beings that live inside the Earth. There is a wealth of information, actual video and photos of them, and a message that will lighten your heart. They are millions of years older than us, and they see us as their brothers and sisters and wish only to tell us something about who we really are. You can count on them to be by our side as we make this transformation.

If the grid is in place, does that mean that there will be no pole shift, or at least not a radical one, and that any transition will be much gentler?


Only Mother Earth knows the true answer to that question. However, in my communication with her, I have asked her if the pole shift could be easier on life on the surface. She answered me by saying that all new life is born in violence, and this new birth of humanity is no different. There are reasons for this that are hard for humankind to accept or understand. All you have to do is look at a volcano exploding and you will see the source of new life emerging.

The Maya say that the last two pole shifts, approximately 13,000 years ago and 26,000 years ago, exactly where we are in the cycles now, were very difficult to live through. They remember. Atlantis sank in the most recent one with about 10,000,000 people dying in a single night so it is not for me to decide. Please speak with Mother Earth, and perhaps she may change her mind.

But regardless of her answer, if you want to be free of the violence, stay connected to Mother Earth's heart with your love, and YOU will know peace during this transition.

Again, don't worry about the outer world. It is going to be transformed just as you are going to be transformed, both inside and out. When this is over, YOU are going to be born into a new world, and life is going to begin anew.

Don't look at the darkness. Look only at the beauty all around you, see the love in the eyes of those you love, and YOU will emerge into a world of beauty and love. Be grateful for your life, and Life will be grateful for YOU.

I know there are many more questions, but I simply can't answer them all. If you want to know the answer to any question live within your heart, in the tiny space of your heart. Within this space is the answer to all questions.

I hope this presentation THE BIRTH OF A NEW HUMANITY helps you to remember who you are as you are being born into a wonderful new world.

Thank you for having the courage to follow your heart.

From my heart to yours,
Drunvalo



Bron: drunvalo.eso.tv

dinsdag 3 augustus 2010

Happy New Year! Kin 109: Rode Boventoon Maan

Het nieuwe jaar van de oude Maya’s en Egyptenaren begint steeds op 26 juli. Zij hadden opgemerkt dat de zon en de ster Sirius elk jaar op deze dag precies op hetzelfde punt en op hetzelfde moment aan de horizon verschenen. Er zat maar 3 minuten tussen. Aarde, Zon en Sirius staan dan op één lijn. Een dergelijke synchroniciteit tussen drie hemellichamen is er verder niet te vinden op jaarbasis. Daarom start de 13 Manen Kalender op 26 juli. En dit jaar is volgens de Maya’s een Rode Boventoon Maan jaar. Happy New Year!

Ik bekrachtig om te zuiveren
Stroming oproepend
Ik bezegel de verwerking van universeel water
Met de boventoon toon van uitstraling
Ik word geleid door de kracht van navigatie
Ik ben een galactisch activeringsportaal treed bij mij binnen


Rode Maan – Zuivert Universeel Water
Opererend in het licht van de energie van dit jaar zijn positieve aspecten: Open naar andere niveaus van realiteit, Gewaarzijn, Zelf-herinnering, Kosmische Leiding, Verbondenheid, Baken, Tekens, Symbolen

Transformatie
Om uit de schaduw te komen: Open je voor Zelf-herinnering, neem de sluiers weg van het vergeten en ontvang Kosmische Leiding. Zoek anderen op die jouw uitdrukking en groei ten volle ondersteunen.

Bron: Happynews.nl

vrijdag 30 juli 2010

Weg met oude waarden!


Alles van waarde is weerloos. Deze zin van Lucebert staat sinds de jaren tachtig nabij Station Rotterdam Blaak in grote neon-letters op de dakrand van de Willem de Kooning academie. Ik moet er honderden keren langs zijn gereden en altijd was ik ontroerd door de waarheid van deze woorden.

En ik denk eraan wanneer ik beelden zie van kindermishandeling, dierenleed, het systematisch vernietigen van het regenwoud, de olieramp in de Mexicaanse golf.

Duurzame energie

De mens is onderdeel van een ecosysteem dat volledig uit balans is en in hoge snelheid door de mens wordt vernietigd en daarmee vernietigen wij onze eigen habitat. Het klimaatprobleem, het milieu, de energie- en olieramp, er was niemand die hierover vragen stelde tijdens de verkiezingscampagnes.

Duurzame energie, een van de belangrijkste onderwerpen omdat het gaat over onze toekomst op de lange termijn, komt sporadisch aan bod, terwijl het eigenlijk het centrale onderwerp van de verkiezingen had moeten zijn. Duurzame energie lost op termijn de wereldwijde energiecrisis op, helpt de klimaatverandering tegen te gaan, vermindert de kans op olierampen, creeert werkgelegenheid, heeft de potentie om uit te groeien tot een miljardenindustrie, net zoals de ICT sector in de jaren negentig en stimuleert innovatie en wetenschappelijk onderzoek.

Levensgevaarlijk bezwaar

Altijd brengen we alles terug tot economie, tot cijfers. Grotere kwesties blijven daardoor buiten beeld. Het herstellen van het ecosysteem had in ieder partijprogramma bovenaan moeten staan. Dat is de realiteit. En die realiteit wordt onder het tapijt gebezemd omdat onpopulaire berichten het slecht doen bij de kiezers.

Een levensgevaarlijk bezwaar, dat Matrix-achtige vormen aanneemt, is dat de wereld voor heel veel mensen alleen nog bestaat op televisie en dat heel veel op televisie in scène wordt gezet. De werkelijkheid op televisie wordt meer en meer als fictie benaderd door mensen als protagonisten tegenover elkaar zetten. Zo maak je drama, het zijn middelen om het onderwerp spannend te maken.

Treurige waarheid

De kern van een drama is conflict en tegenovergestelde personages en daar is televisie voortdurend naar op zoek. Dat staat haaks op de harmonie en het herstel van de balans. Wanneer de VVD-onderhandelaar tijdens de formatie zegt: 'Ik ben blij dat we het met elkaar eens zijn, zegt de journalist: 'Ik ben niet zo blij dat iedereen het met elkaar eens is', want dan wordt er geen interessante televisie gemaakt.

Het is een treurige waarheid, maar verdraagzaamheid verkoopt niet. Verstandige mensen zijn niet interessant voor televisie want die zijn saai, oplossingen en goed nieuws zijn niet interessant, problemen wel, overeenstemming niet. Alleen mensen die stevig vanuit een agressief ego reageren overleven in medialand. Iemand als Cohen, een uiterst slimme man en goed bestuurder, wordt afgerekend op zijn intelligentie en beschaafdheid omdat het hem onzeker doet overkomen.

Populistische praat

Het charisma en de rappe tong van een politiek leider op televisie wordt verward met de validiteit van zijn argumenten. Hoe beter je overkomt, hoe beter je partijprogramma wel zal zijn, met andere woorden degene met de grootste bek trekt aan het langste eind. Het heeft weinig te maken met goed leiderschap en alles met 'wie is het populairste jongetje van de klas'.

Het wordt tijd dat er in de politiek en de media meer plaats wordt gemaakt voor mensen die handelen vanuit wat hun hart hen ingeeft met een oog voor het grote geheel. Geen grote ego's die erop uit zijn de grootste partij te worden met populistische praat, er moet plaats komen voor mensen die werkelijk verstandig nadenken over de wereld. Dit alles vraagt om bewustzijnsontwikkeling. Die houdt in dat we verantwoordelijkheid nemen voor zowel het geluk als de ellende in ons leven en de uitdaging oppakken en er werkelijk iets aan doen.

Nieuwe waarheden

Dat is noodzakelijk omdat het leidt naar holistisch denken en oog voor het grote geheel. Oude waarheden maken plaats voor nieuwe waarheden. Nieuwe waarheden zijn hard nodig in deze tijd: Duurzaamheid tegenover eigen portemonnee eerst. Herstel van het ecosysteem tegenover eigen portemonnee eerst. Deze uitdaging aangaan geeft vrijheid en zelfvertrouwen. Ook dat nog es.

We leven niet in een economische crisis, we leven in een humanistische crisis en een wereldwijde milieuramp die zijn omvang nog niet heeft laten zien in de voortuin van de gemiddelde Nederlander en wanneer dat het geval is, is het te laat. Maar dat zijn onpopulaire berichten dus daar hoor je niemand over.

Holistisch denken

Transformeren naar holistisch denken is de sleutel. Zorg dragen voor een duurzaam gezond en evenwichtig ecosysteem is van essentieel belang voor onze overleving op aarde. Een radicale innerlijke transformatie en het overgaan naar een nieuw bewustzijnsniveau zouden weleens onze enige echte hoop kunnen zijn voor de oplossing van de huidige wereldcrisis, die is teweeg gebracht door de dominantie van het westerse paradigma. In de nieuwe kabinetsformatie stel ik voor een ministerie voor het herstellen van de balans en de vrede.



Marian Mudder is schrijfster, columniste, actrice en presentatrice. In 2009 verscheen haar eerste roman 'Geluksblind'.
Bron: fd.nl

woensdag 28 juli 2010

De grootvader van de levende Maya's spreekt


Iedereen wil weten wat er zal gebeuren in 2012. Wandering Wolf zal het aandeel oude wijsheden en inzichten in deze opwindende tijden met ons delen tijdens een live-presentatie over 'The Shift of the Ages'

Don Alejandro Perez Oxlaj Cirilo is de grootvader van de levende Maya's. Zijn naam is Maya Wakatel Utiw, die "Wandering Wolf betekent. 'Hij wordt ook wel Grootvader Cirilo, of gewoon" Tata ", wat grootvader in het Spaans betekent.

Wandering Wolf is de leider van de Nationale Counsel van Maya-oudsten, Garifuna en Xinca van Guatemala, Dagbewaarder van de Maya Kalender, 13de generatie Maya's Quiche, spiritueel leider, oprichter en ouderling van de Continental Council of Elders & Spiritual Guides of the Americas, een internationaal docent op de Maya-cultuur en een ambassadeur in de Guatemalteekse regering die vertegenwoordigt de rechten en wensen van de inheemse pueblo's en mensen.

donderdag 15 juli 2010

Paardenliefde



Mijn aandacht viel op dit stukje tekst, graag wil ik dit met jullie delen..

Paardenliefde

Mijn vrouw heeft een paard, hij heet Dink en ze kreeg hem jaren geleden, als veulen.
Het was geen gemakkelijk dier. Bokken, schrikken en ervandoor gaan was aan de orde van de dag. Maar mijn vrouw zette door en Dink is er nog steeds. Regelmatig heb ik me afgevraagd wat precies de toegevoegdewaarde van zo'n dier is. Natuurlijk is mij wel opgevallen dat mijn vrouw altijd erg blij terug komt van een rit op haar paard en dus gaf ik Dink de voordeel van de twijfel. Vorig jaar kwam mijn vrouw lijkbleek uit de stal. Dink was niet in orde. Hij had koliekaanvallen en kon niet meer poepen en stond wild te stampen in zijn stal. De dierenarts kwam meteen en vertelde ons dat we rekening moesten houden dat dit weleens verkeerd kon aflopen.
Dagen gingen voorbij en zowel het paard als mijn vrouw zag er steeds slechter uit. Op een avond zat ik op wacht, terwijl mijn vrouw sliep.
Ik keek naar Dink en met zijn grote ogen keek hij terug..
Voor het eerst zag ik hem echt. Ik begreep niet wat mij overkwam, maar de emotie gierde door mij heen. Ik liet mijn hand over zijn hals gaan en fluisterde; " Jij mag nog niet dood gaan, mannetje!" Opeens wist ik wat ik moest doen. Ik haalde mijn muziekinstallatie, wat sfeerverlichting en een paar minuten later klonk er reikimuziek in de stal en was ik begonnen aan een grootscheepse massage. Uren heb ik het volgehouden. Toen ik later doodmoe in slaap was gevallen, werd ik gewekt door mijn vrouw. Dink had weer gepoept en was rustig! De familie vierde feest, mijn vrouw huilde van geluk. Nu maanden later, zit ik bij de paarden met een glas wijn. Dink loopt niet meer weg als ik naar hem toe kom. Ik hef mijn glas en zeg tegen Dink. " Op jou, mijn vriend!"


Bron: T Broeders

maandag 28 juni 2010

Merkaba & Heilige geometrie



De Merkaba

De merkaba is simpel gezegd het lichtvoertuig in de vorm van een ster-tetraëder dat ons als mensen omhult en kan geactiveerd worden na meditatie: m.b.v. visualisatie- en ademhalingsoefeningen, ..., waardoor we in staat -zouden- kunnen zijn tijd en ruimte te over-ont-stijgen. Mits enkele -diepgaande- technieken van ademhaling door de pranabuis (= energetisch kanaal door het lichaam/ van onze kruin tot en met ons pireneum (= gelegen tussen onze anale opening en ons geslachtsorgaan), visualisatie (van de ster, een gouden sfeer rondom het lichaam) en handgebaren/-oefeningen (mudra's in het Indisch/sanskriet) zou dit binnen onze mogelijkheden liggen. Uit eigen ervaring leerden we dat er een licht begint te gloeien na deze welbepaalde technieken in de meditatie.

De vertaling van het woord MerKaBa is deze:

MER: Een speciaal soort licht dat enkel in de achttiende dynastie van Egypte werd waargenomen. Dit schijnsel had een centrale vorm zoals de stertetraëder waarbij 2 zo’n vormen in tegengestelde richting roteerden, en daardoor een 18m. wijd lichtveld creëerden dat gelijkend was met ons melkwegstelsel. MER betekent dus licht.

KA: ‘De individuele geest’.

BA: ‘Het fysieke lichaam’.

Het volledige woord slaat dus op een voertuig dat geest en lichaam mee kan nemen van de ene wereld of dimensie naar de andere.



Heilige geometrie

Dit staat voor de geometrie die drager is van al wat geschapen is. Zij is de goddelijke structuur van alles wat wij kunnen aanschouwen hier op aarde.
Daarbij komen vormen als:

de cirkel
de levensbloem
de 5 platonische lichamen
de Gulden snede

als eersten naar voren.
Zij bezitten dus de draagkracht van al wat in deze schepping, in de natuur, voorkomt.
Van daaruit leeft en groeit het pure in de natuur.

Daarnaast/ verder is/zijn er ook nog bepaalde graancirkelvormen, de gevierkante cirkel (cfr. Leonardo Da Vinci z'n canon-Vitrivius-man-tekening), de piramide van Gizeh, .. die ons sterke inzichten/ervaringen in het Heilige geometrisch tekenen in ons-Zelf en in het leven kunnen brengen.


vrijdag 25 juni 2010

Munay Ki - Leven in liefde zonder angst



De Munay-Ki zijn de negen grote riten van inleiding naar de weg van de sjamaan. De Munay Ki zijn de negen poorten die ons genezen en transformeren van onze menselijke energie naar het gebied van de homo luminus. De profetieën van het oude Amerika spreken over een nieuwe mens die op de planeet – één die in het leven vrij is van angst en woont in zijn of haar transcendente aard. De Munay-Ki zijn de codes voor de nieuwe mens. Ze worden geleverd in de vorm van energetische transmissies. De negende rite, de "rite van de schepper" werd voor de eerste keer verstrekt in de zomer van 2006 op de heilige bergen in de Andes. De negen initiaties van de Munay-Ki waren tot voor kort alleen beschikbaar aan de hoge wijsheidhouders van de Amerika's. Het lichtend energieveld rondom ons informeert ons fysieke lichaam als een blauwdruk van het leven. Van onze fysieke en psychische problemen komen voort uit ‘imprints’ in ons licht-lichaam. Door inzicht in de aard van ons lichtend energieveld, we eigenlijk onszelf en elkaar kunnen genezen. Zodra het licht-lichaam is gewist kan fysieke en emotionele genezing beginnen. Veel van onze ziekten, psychische stoornissen, verslaving en mislukte relaties kunnen worden herleid tot foute imprints in ons licht-lichaam. De Munay Ki laat ons zien hoe te genezen en te herstellen van deze destructieve ‘imprints’ en weer meester te worden over onze fysieke, mentale en spirituele welzijn.

Voor jou persoonlijk kunnen de Munay Ki inwijdingen een middel zijn om in je leven dat tot werkelijkheid te brengen waar je nu zelfs nog amper over durft te dromen.

Elke inwijding van de Munay Ki is een persoonlijke stap naar hoger bewustzijn en tegelijkertijd een fase in het versnelde evolutieproces van de mensheid op weg naar een harmonieuze samenleving.

De munay ki zal dus je lichtend energieveld reinigen en het ontdoen van de psychische slib dat door trauma’s in het verleden in je aura is achtergebleven. Zodra je de 9 riten ontvangt, zullen de chakra’s helder worden en je ontwikkelt wat de Laika noemen een regenbooglichaam. Dit gebeurd wanneer de chakra’s beginnen te stralen met hun oorspronkelijke gloed. Elk chakra heeft zijn eigen kleur en samen geven ze de kleuren af als van de regenboog.

Waarom is de Munay Ki belangrijk voor je?

Het activeert je lichtend energieveld en zijn kracht om te manifesteren en te creeren. Het transformeert je leven.

Het verhoogt de frequentie van het DNA, wat invloed heeft op de kwaliteit van je leven, je lichaam en de manier waarop je sterft.

Het geeft een zekere verankering in de realisatie over je verlichte natuur.

maandag 21 juni 2010

Start je dag bewust met het 'Breathing Ritual'


Het Breathing Ritual (energie adem ritueel) is een belangrijk onderdeel bij de Munay Ki. In deze ademhalings-meditatieoefening leer je je bewust worden van je 8e chakra en je energetische veld.

Houding:
Rechtop zittend in kleermakerszit op de grond, zittend op een stoel of staande.

Beeld je in dat er een energielijn van boven uit de kosmos komt en ééntje vanuit moeder aarde (Pancha Mama). De handen zijn gevouwen achter de rug met de wijsvingers tegen elkaar wijzend naar Pancha Mama. De schouders zijn zo ver mogelijk achteruit.

Ademhaling:
Snel In- uitademen door de neus. Concentreer je ademhaling op de onderbuik. Beeld je hierbij in dat je het vuur in je 2e chakra aanwakkert en je jezelf vult met de zuivere, liefdevolle energie van Pancha Mama.
Beëindig de snelle ademhaling met een diepe reinigende uitademing.
Trek de longen in 3x helemaal vol met lucht en houd je adem vast en pulserend trek je de energie via je vingers uit Pancha Mama je chakra systeem binnen. Houd dit zo lang mogelijk vol en blaas dan volledig uit. Plaats je handen open in je schoot en haal rustig 3x adem.

Breng nu je handen gevouwen boven je hoofd, met je wijsvingers tegen elkaar naar de hemel wijzend. Schouders blijven horizontaal.

Snel In- uitademen door de neus. Concentreer je ademhaling op de onderbuik. Beeld je hierbij in dat je het vuur in je 2e chakra aanwakkert en je jezelf vult met de zuivere, liefdevolle energie vauit de bron (Inti Tai Tai).
Beëindig de snelle ademhaling met een diepe reinigende uitademing.
Trek de longen in 3x helemaal vol met lucht en houd je adem vast en pulserend trek je de energie via je vingers uit Inti Tai Tai je chakra systeem binnen. Houd dit zo lang mogelijk vol en blaas dan volledig uit. Plaats je handen open in je schoot en haal rustig 3x adem.

Herhaal deze 2 oefeningen nog 2x.

Na de laatste ademhalingsoefening breng je je handen in gebedshouding voor je hartchakra en reik je boven je hoofd in jouw Wiracocha (8e chakra, 30 cm boven je hoofd). Ontvouw hem om je heen, zoals een pauw zijn staart uitvouwt. Breng je handen terug in gebedshouding voor het hartchakra. De Wiracocha kan je zien als een gouden bal van zuiver licht. Je Wiracocha omringt je nu met zijn zuivere gouden licht. Duw nu met je handen naar de zijkant tot je de wand van je Wiracocha bereikt. Tast je Wiracocha van binnenuit af naar zwakke plekken. Wanneer je er één vindt zend daar dan liefde naar toe en vul hem met zuiver licht. Leg daarna je handen in je schoot en geniet van jouw heilige ruimte.
Blijf ingetogen bezig met jezelf en de dag die voor je ligt. Hoe zal je de liefde vandaag weer uitdragen...
Wanneer je genoeg hebt sluit je je Wiracocha door hem naast je op te pakken en hem naar boven je hoofd te brengen, op zijn eigenlijke plek. Sluit je handen tegen elkaar en laat ze langs je gezicht, in gebedshouding zakken naar je hart. Leg je handen open op je hart en spreek de volgende woorden in jezelf uit:
Informeer elke cel opnieuw, met de oorspronkelijke en zuivere informatie

2012 - Wetenschap of bijgeloof

dinsdag 15 juni 2010

Hoezo Spiritualiteit niet stoer...?!


We krijgen veel jongeren die met zichzelf vastlopen.....

Dit vastlopen kan thuis en/of op school/werk problemen geven.


De klachten die veel voorkomen zijn;

- moeilijk kunnen concentreren
- niet om kunnen gaan met emoties
- niet luisteren, opstandig
- niet weten wat je wilt
- lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, buikpijn, kortademigheid en vermoeidheid
- druk of juist teruggetrokken
- somber en/of negatief.
- passief of agressief gedrag
- add of adhd
- angst


Je denkt dat je alleen bent maar veel jongeren voelen zich onbegrepen en alleen.


We bieden een speciaal programma voor jongeren vanaf 12 jaar. Dit is een programma van 5 dagen.

In een gezellige huiselijke sfeer begeleiden wij je in jouw persoonlijke groeiproces. We leren je om met beide benen op de grond te staan, zo kom je je in eigen kracht en zal je minder last hebben van negatieve invloeden van buitenaf. Dit alles zorgt voor meer rust en minder strijd met jezelf en een ander.

Kosten programma : 30 euro. (1,5 uur )


We nodigen je uit om mee te gaan op reis... Iedere verandering begint met een eerste stap. Alleen jij kunt hier iets aan doen.... wij kunnen je de sleutels geven maar jij maakt zelf de deur open.


Ook organiseren we 1 x per maand een samenkomst van jongeren (Kosten 5 euro)

Hier ontmoet je leeftijdgenoten met soortgelijke ervaringen.

Vraag naar de eerstvolgende bijeenkomst.

maandag 14 juni 2010

Midzomerfeest 21 juni


De maand juni is de maand met de meeste zonnekracht. De bloemen zijn op hun mooist en wij kunnen nog even van hun bloeiende pracht genieten voor ze al hun energie weer stoppen in het maken van de zaadjes voor volgend jaar.

De zomer is een perfect moment om onze band met Moeder Aarde te ontdekken. Door haar gaven met respect te ontvangen. Door alleen te nemen wat we nodig hebben. Door onze 'voetafdruk' op het tere evenwicht van onze planeet zou klein mogelijk te houden. Op die manier versterken en voeden we de band met de Grote Moeder die ons allen helpt bestaan."

In de Keltische traditie begon dit feest met zonsopkomst. Deze dag markeert het begin van de oogst van het jaar. Het verlangen dat je zaaide is nu uitgegroeid tot een grote rijpe vrucht, klaar om geplukt te worden en te delen met je vrienden.

De zon staat op haar hoogste punt en staat symbool voor je persoonlijkheid en de manier waarop je in de wereld staat. Wat is belangrijk voor je? Waar voel jij je het meest thuis en hoe deel je je vreugde met anderen?


Vroeger werd op deze dag speciale kruiden geplukt. Het meest bekende kruis is het St Janskruid, dit wordt ook wel het gezegende blad genoemd. Het geneest niet alleen wonden, maar helpt ook depressies. zo houd je letterlijk de zon in jouw langer vast.

Met midzomer komt de kracht van je innerlijke vuur naar buiten. Midzomer geeft het vuur zijn warmte en licht aan de wereld. En dit gaan we vieren, we gaan naar buiten!

vrijdag 11 juni 2010

De geboorte van een nieuwe mensheid - Drunvalo Melchizedek

Dit is deel 1 van 9 delen van de lezing die Drunvalo Melchizedek op 26 mei heeft uitgezonden. Voor wie het nog niet bekeken heeft of het moeilijk kon volgen, hier de film nogmaals met Nederlandse ondertiteling.

Veel kijkplezier! In munay :)

Voor deel 2 en de volgende 7 delen klik hier

woensdag 9 juni 2010

maandag 7 juni 2010

Natuur geeft je meer energie!



Door 20 minuten in de buitenlucht te spenderen krijg je meer energie, blijkt uit psychologisch onderzoek.


Meer energie
De onderzoekers verrichten experimenten op 537 studenten, ze lieten hen actief en passief zijn zowel binnen als buiten. Daaruit blijkt dat je je al energieker voelt door simpelweg in te beelden dat je je in de buitenlucht bevindt, je voelt veel vitaler wanneer je ook echt in de openlucht zit. Hiervoor hoefd je niet actief te zijn, gewoon in de natuur rusten is al voldoende. Professor Richard Ryan: "Als je je gezonder wil voelen, doe je er goed aan meer buiten in de natuur te zijn. Dit hoeft niet lang te duren, 20 minuten kunnen al een hele verbetering qua energieniveau betekenen."

Bron: HLN.be

woensdag 2 juni 2010

Omarm de zon!

Hoe vaak word ons niet verteld hoe gevaarlijk de zon is en dat we ons moeten beschermen voor zijn kracht. Onderstaand filmpje laat je zien hoe je de zon kunt omarmen en je helpt je lichaam te informeren met zuivere informatie in jouw ascentieproces.

vrijdag 14 mei 2010

2010 Het jaar dat het kwartje moet vallen



Overal ter wereld, zijn het de 'Wisdom Keepers' die ons vertellen dat 2010 het jaar is dat 'het kwartje moet vallen'. De tijd is gekomen voor ons om wakker te worden en te gaan zien en begrijpen wie we werkelijk zijn.

Dit is deel 1 van een serie van 10 op youtube van een avond met Wisdom Keeper en sjamaan, Kiesha Crowther ook wel bekend als "Little grandmother" voor een live publiek in Santa Fe Soul.

De avond is ook te bekijken op Vimeo in 2 delen deze vind je hier en hier

maandag 10 mei 2010

Sjamanisme even in het kort

Sjamanisme gaat ervan uit dat alles wat bestaat een eigen bewustzijn en energieveld heeft. Dat alles met elkaar verbonden en aan elkaar verwant is en onderdeel van een Groot Geheel. Een sjamaan ervaart dit Grote Geheel als een familie waarbinnen alle verwanten gelijkwaardig zijn. Hij weet dat alle leven op aarde, onder de materiële mantel, een energetisch leven in zich draagt waarmee het met andere onzichtbare werkelijkheden in wisselwerking staat. In deze andere werkelijkheden bevinden zich onder meer gidsen, geesten, voorouders, ijlere en hogere wezens. Een sjamaan verwerft tijdens zijn opleiding de vaardigheid om contact te leggen met andere werkelijkheden. Hij bekrachtigt het contact door middel van rituelen. Door zijn verbinding met alle verwanten en met de hulpgeesten en voorouders in de andere werkelijkheden kan de sjamaan mensen en dieren helpen het evenwicht in zichzelf te herstellen of de kern in zichzelf en hun wezenlijke kwaliteiten te (her)vinden.

dinsdag 13 april 2010

28 april Zuidenwindvuurceremonie


Een feest van vuur en luidt het begin van de zomer in. Het is een viering van vruchtbaarheid in de Natuur, koppelen aan vruchtbaar zijn in ons leven. Het element lucht is te voelen in de intense uitademing waarmee de natuur haar kracht in bloemen en bladeren blaast. De energie zit aan de buitenkant en het suist van de groei, bloei en levenslust om je heen.


Een belangrijk onderdeel van het feest is het "over het vuur springen". Daarbij kan er een wens gedaan worden, bijvoorbeeld een goede oogst, een veilige reis, een kind, een partner, etc. Het over het vuur springen heeft een lange geschiedenis. In de oudheid geloofde de mensen dat het vuur het slechte bestreed en de lucht zuiverde en dat dieren en mensen er vruchtbaar van werden.


Tijdens de vuurceremonie staan we stil bij de nieuwe periode van het jaar, we staan stil bij ons innerlijke verlangens. Hoe kunnen je ziel en karakter samenwerken dat het mooiste in jou naar boven komt? We maken verbinding met ons mannelijk en vrouwelijk aspect door ze samen te laten smelten in het vuur, dan de warmte tot ons te nemen en brengen dit naar ons hart.



Duur workshop: 20.00 tot 22.00
Kosten: 20,-
Advies: Trek warme kleding aan als het koud is.

zondag 28 maart 2010

Symboliek van bomen; een unieke ontdekkingsreis


Symboliek van bomen

Laat je meestromen volgens de cyclus van de natuur. Ga mee op deze spirituele ontdekkingsreis, waarbij bomen richting zullen gaan geven aan ons pad. Het pad verloopt, net als de seizoenen in de natuur, volledig cyclisch.


Er zijn momenten in je leven waarop alles soepel verloopt en op andere dagen lijkt het wel of niets wil lukken. Ons emotionele leven kent net als de stroming van eb en vloed, periodes van groei en verval.


Wij bieden een unieke ontdekkingsreis aan volgens de symboliek van 13 bomen. Elk seizoen komen wij de eerste zaterdag bij elkaar en doorlopen wij 3 bomen. Met deze 3 bomen ga je thuis aan de slag. Als het seizoen begint ontmoeten wij elkaar en bespreken wij met high tea onze ervaringen.


Daarna gaan we op stap en maken wij contact met de energie van de bomen. Bomen die aan bod komen zijn: Berk, Eik, Hazelaar, Els, Appel, Wilg, Lijsterbes enz. Met opdrachten ga je naar huis en elke maand doorloop je 1 boom. Jouw ervaringen stuur je voor de 22e van de maand op, een aantal dagen later ontvang je de bijbehorende sleutels.


Dit is een bijzonder programma, die je naast inzichten in jezelf, je ook de natuur weer leert waarderen in al haar schoonheid en haar boodschappen op de juiste manier leert interpreteren.


Start 4 september van 10.30 tot 15.00 uur

donderdag 25 maart 2010

De natuur zoals je haar misschien nog niet eerder zag

We kunnen er niet omheen dat heel wat planten en dieren hun vormen niet zomaar willekeurig hebben gekregen. Wetenschappers ontdekten verschillende patronen en formules in de geometrische eigenschappen van de natuur. Saai? Kijk naar het filmpje die dit op schitterende wijze weergeeft

Deze korte film werd gemaakt door Cristóbal Vila. Hij volgde een opleiding grafisch design, maar werkt momenteel als ontwerper, illustrator en 3D-animator in zijn eigen bedrijfje in het Spaanse Zaragoza.

Meer weten over heilige geometrie? Kijk dan eens naar de werken van Drunvalo Melchizedek en de Flower of Life

zaterdag 6 maart 2010

Munay Ki - Healing van het lichtlichaam



Munay betekent 'Liefdeskracht' Ki betekent 'Kracht/Energie'

Munay Ki betekent 'Ik hou van je' of 'Ik hou van je vanuit het allerdiepste van mijn hart' of 'Wees zoals je bent'

De Munay-Ki zijn de negen grote riten van inleiding naar de weg van de sjamaan. Zelf praat Alberto liever over “the Medicine way of the Inka’s” dan dat hij de term sjamanisme gebruikt.
Munay Ki betekent 'Ik hou van je' of 'Ik hou van je vanuit het allerdiepste van mijn hart' of 'Wees zoals je bent'
De Munay-Ki zijn de negen poorten die ons genezen en transformeren van onze menselijke energie naar het gebied van de homo luminus. De profetieën van het oude Amerika spreken over een nieuwe mens die op de planeet – één die in het leven vrij is van angst en woont in zijn of haar transcendente aard. De Munay-Ki zijn de codes voor de nieuwe mens. Ze worden geleverd in de vorm van energetische transmissies. De negende rite, de "rite van de schepper" werd voor de eerste keer verstrekt in de zomer van 2006 op de heilige bergen in de Andes. De negen initiaties van de Munay-Ki waren tot voor kort alleen beschikbaar aan de hoge wijsheidhouders van de Amerika's. Alberto Villoldo, PH.D. (thefourwinds.com), introduceert kijkers het lichtend energieveld rondom ons, dat ons fysieke lichaam informeert als een blauwdruk van het leven. Hij laat het geheim van de oude sjamanen zien en leert ons dat veel van onze fysieke en psychische problemen voortkomen uit ‘imprints’ in ons licht-lichaam. Dr Villoldo onthult de aard van dit lichtgevende gebied, hoe het werkt als een blauwdruk voor ons fysieke lichaam en hoe door inzicht in de aard ervan, we eigenlijk onszelf en elkaar kunnen genezen. Zodra het licht-lichaam is gewist, verklaart Dr Villoldo, kan fysieke en emotionele genezing beginnen. Veel van onze ziekten, psychische stoornissen, verslaving en mislukte relaties kunnen worden herleid tot foute imprints in ons licht-lichaam. In deze video, onthult Dr Villoldo hoe te genezen en te herstellen van deze destructieve ‘imprints’ en weer meester te worden over onze fysieke, mentale en spirituele welzijn.


Voor jou persoonlijk kunnen de Munay Ki inwijdingen een middel zijn om in je leven dat tot werkelijkheid te brengen waar je nu zelfs nog amper over durft te dromen.

Elke inwijding van de Munay Ki is een persoonlijke stap naar hoger bewustzijn en tegelijkertijd een fase in het versnelde evolutieproces van de mensheid op weg naar een harmonieuze samenleving.

Kijk hier voor meer informatie over de Munay Ki

vrijdag 5 maart 2010

De geboorte van een nieuwe mensheid - The birth of a new humanity, Drunvalo Melchizedek

Nu we de ongelooflijke veranderingen begrijpen, die de Maya’s ons vertelden over 2012 en het venster van de tijd wat zij noemen: HET EINDE VAN DE TIJD, gaan we nu in op de informatie die alleen begrepen werd door een paar aanwezigen.
(ga naar YouTube om deze uitzending kijken als je het niet hebt gezien. Het heet: De Maya van de Eeuwige Tijd. Klik hier voor de 1e van reeks uitzendingen)

In de laatste uitzending zeggen de Maya's, Hopi, Kogi en Arjuacos allemaal dat ze van het verloren continent Atlantis afkomstig zijn. Hoewel over dit verloren continent door Plato 2000 jaar gelden werd gesproken, weet de wereld nog steeds niet wat te denken, omdat er nog nooit materieel bewijs van haar bestaan werd gevonden.
In onze volgende uitzending gaan we het oude Atlantis binnen, omdat het daar is waar ons verhaal begint. En er is iets dat gedaan moet worden, omdat dit precies is waar onze huidige problemen werden gecreëerd.

Lang geleden, meer dan 13.000 jaar geleden, begonnen de roosters van het menselijk bewustzijn in te storten en de mensheid begon haar hoger bewustzijn te verliezen. Er moest iets gedaan worden of de mensheid zou uiteindelijk niet hoger dan de dieren. Eindigen. Maar de aardas verschoof naar een nieuwe locatie en Atlantis zonk onder de zeespiegel. De Maya's, Kogi en Arjarcos voeren in hun boten naar nieuw land. De mensheid begon te zakken onder het niveau van bewustzijn dat ooit was bereikt. Mannen en vrouwen die veel geavanceerder waren dan we nu zijn, zakten snel af en werden harige barbaren met zelfs niet de kennis om vuur te maken. De Mer-Ka-Ba velden, hun lichtlichamen, waren stilgelegd, waardoor ze blootgesteld werden aan de gevolgen van het uitgeschakelde magnetische veld van de Aarde. De herinneringen van de mensheid waren gewist.

Op een verre plaats was een besluit genomen en er werd aan een wereldwijd project begonnen om hier op aarde de mensen terug naar hun rechtmatige bewustzijnsniveau te brengen, maar het zou 13.000 jaar duren, tot waar we nu zijn in de tijd. En wat Het Leven weet, is dat dit niet altijd voor ieder soort van wezens werkt, maar het deze keer wel deed.

Dit is het ware verhaal van hoe bepaalde mensen, die waren vrijgesteld van de zondeval, stegen naar de gelegenheid en lang geleden begonnen met massale Aarde geomantie een raster te ontwikkelen van specifiek menselijke bewustzijn, dat rond de aarde loopt, zodat de mensheid ooit zou kunnen terugkeren naar de hogere herschapen niveaus van bewustzijn, welke zij reeds eerder hadden bereikt.
Elke levensvorm op aarde moet een bewustzijnsraster hebben die volledig rond de aarde loopt om te kunnen bestaan. Zonder dit raster is er geen bewustzijn.

Als je de wetenschap begrijpt die achter dit verhaal schuilgaat, zal het u verbazen. En als je inzicht krijgt in de resultaten van dit 13.000 jaar oude experiment, zult u worden gevuld met vreugde. Want wat er is gebeurd is niets minder dan de geboorte van een nieuwe mensheid. U zult het zien, want u gaat het (be)leven. Na 2012 inderdaad! Wij als mensheid zijn net begonnen...Opnieuw!

En ik ben vereerd om u dit geweldig nieuws te mogen brengen.

Vanuit mijn hart,
Drunvalo

Vertaling
Remco de Jonge
In Munay

Klik hier voor de originele tekst in het Engels

donderdag 4 maart 2010

21 maart Vuurceremonie Lentefeest



In de oude culturen werden naast persoonlijke feesten ook natuurfeesten gevierd. Deze feesten vormden steunpunten voor het verloop van de grote cyclus van het jaar. Toen waren de mensen aangewezen op het ritme in de natuur. Moeder aarde gaf hen voedsel, gereedschap en beschutting. Steeds op haar eigen tijd en eigen manier.
Om dit te eren vieren mensen dankfeesten.
Ieder feest (ceremonie) markeert een omslagpunt in de natuur en in onze innerlijke emotionele cyclus. Deze ceremonies helpen je om oude stukken los te laten en het geeft je de energie om nieuwe krachtige intenties te leggen. Deze situaties zorgen voor de mogelijkheid om jouw intentie te vertalen naar heling in de alledaagse werkelijkheid.


Als afsluiting van de winterperiode vieren we op 21 maart het terugkeer van het licht en de lente. Op deze dag zijn dag en nacht even lang.
Overal om ons heen schieten planten uit de grond, de eerste blaadjes komen aan de bomen en alles lijkt te trillen van opwinding.
Het is de hoogste tijd voor een fris groen feest, want de donkere dagen zijn voorbij en Moeder Aarde bevolkt zich weer met nieuw leven!

In deze workshop vieren we de vernieuwing en groei in jezelf!
Op deze dag komt ons innerlijke vuur voor het eerst zichtbaar naar buiten, maar eerst krijg je de kans om het oude restje wat diep in ons verscholen zit als nog los te laten in het vuur. Zie hoe het licht en die intense hitte vrijkomen en opstijgen Je intensiveert je verbinding met dit verbrandingsproces door je handen door de rook te halen en de warmte naar je onderbuik, je hart en je voorhoofd te brengen. Zo laat je al je cellen zich informeren. Neem de tijd hiervoor.
Dan is het tijd om nieuwe intensies in te blazen. Iedereen krijgt een Ocote (stokje) en elke deelnemer blaast zijn gebeden voor Moeder Aarde, dat kan zijn een gebed voor jezelf, je gezin, voor je familie,voor een gemeenschap waarin je actief bent, of juist om jouw verbinding met Moeder Aarde te versterken, etc. Nadat alle intensies zijn ingeblazen plaatst je het in het vuur. Voel en ervaar jouw nieuwe intensies.
Zie de vuurceremonie als opening voor helende mogelijkheden, een opening voor het veranderen van bepaalde gewoonten en patronen. Zie het niet als een onmiddellijke magische verandering, Herken deze “ opening” en gebruik deze mogelijkheid de komende twee weken om je gedrag te veranderen. Laat het universum zorg dragen voor de details. Vertrouw!

Datum: 21 maart 2010
Duur workshop: 20.00 tot 22.00
Kosten: 20,-
Advies: Trek warme kleding aan als het koud is.
Klik hier om je aan te melden

maandag 1 maart 2010

De Natuurlijke Tijd 1 t/m 13 maart

Communicatie

Deze 13 dagen staan in het teken van communicatie zowel verbaal als non-verbaal. Het verkrijgen van inzicht gaat hand in hand met ons bewustwordingsproces. Alles is energie, zoals ook je gedachten, intenties, emoties en handelingen. Laat de energie weer stromen, net als eb en vloed door met de natuurlijke cycli mee te gaan. Wees oprecht en eerlijk, en houdt niets achter wat het hart bezwaard. Zo houd je de energie helder en zuiver! Schuw de confrontatie dan ook niet als dit nodig is, maar zoek de grenzen ook niet onnodig op. Discussies vragen veel energie, maar ruzies en conflicten nog veel meer. Een open dialoog vraagt om respect, neutraliteit en om hoog in te steken. Kun je deze zuivere verbinding niet maken, ga dan eerst naar binnen. Alleen als je innerlijk kalm bent, dan is het de juiste tijd om in harmonie tot je zelf de ander en het totaal de zaken te bespreken!

Bron: astronieuwetijd.blogspot.com/